Moc vás všechny prosím, NEPLEŤTE SI komentáře s poradnou a nepokládejte dotazy na různé výrobky, jejich vzájemné interakce apod., beztak je většina těchto dotazů určena pro lékárníky, nikoliv pro lékaře! Ani vaše onemocnění bez hlubších znalostí nemohu řešit, křišťálovou kouli dosud nevlastním. S mailem také neuspějete, poradna je, až do odvolání, uzavřená! RESPEKTUJTE TO PROSÍM!

pátek 29. července 2016

Co tě nezabije, to tě posílí: Statiny, nežádoucí účinky, mrtvice a infarkt

Kdo si myslí, že následující řádky jsou jen domněnkami, nechť si přečte zdroje článku v originále. Můj blog se vždy snaží o pohled z více úhlů. Vycházela jsem převážně ze článků vydaných v Ärzteblatt, seriózním časopise, který dostává každý lékař evidovaný v německé lékařské komoře.

čtvrtek 28. července 2016

Vitamin K v potravinách: Warfarin, dieta a osteoporóza

Dneska to bude o vitaminu K, warfarinu a osteoporóze. Teď si určitě říkáte, jakou by to všechno mohlo mít souvislost. Následující řádky vám to alespoň trochu objasní.


neděle 24. července 2016

Kolik vody denně pít aneb Nepijme jako duha

Koloběh příjmu a výdeje vody v lidském těle se nikdy nezastaví, co vydáme, musíme zas přijmout zpět. Na množství ale záleží! Měla jsem možnost vyšetřit již tolik pacientů, kteří pili příliš mnoho, a když se člověk zeptal, kolik litrů vody vlastně denně pijí, nestačil se divit: pili minimálně 2 až 3 litry denně - a k tomu jedli často i stravu založenou na ovoci a zelenině, ze které tělo získává další litry vody. Vypít 2-3 litry tekutin a nehledět na stravu je největší omyl! Do tekutin se počítají i polévky, ovoce a zelenina! Například obsah vody v salátových okurkách nebo melounu je přes 90%.

Možná se teď ptáte, jak to ta doktorka ví, zda někdo pije moc vody? Nevím, jen tuším. Když dělám TČM diagnostiku z pulzu, většinou se mi zobrazí nejpalčivější problémy pacienta: ať už psychické nebo fyzické. A někdy prostě přijde na dráze ledvin i informace, že člověk pije příliš mnoho vody - cílené dotazy vše jen potvrdí. A víte co je na tom nejhloupější? Že ten pacient by sám o sobě tolik nepil! Prý mu tolik vody "nechutná". Je ale zblbnutý reklamami, poslouchá jako hodiny - a pije jako duha.

Profesoři Stanley Goldfarb a Dan Negoianu z University of Pennsylvania ve Filadelfii tuto teorii podložili i studií, podle níž neexistuje žádný vědecky doložený důvod, aby se zdravý člověk z mírného klimatického pásma nutil vypít 2 či více litrů tekutin denně.
sklenice vody

sobota 23. července 2016

Zdroj chromu v potravinách: Chuť na sladké a obezita. Potravinové doplňky

Chrom/chromium (Cr): denní dávka se uvádí 50-150 µg (DDD v ČR: 40 µg); /maximální denní dávka je 200 µg chloridu chromitého; ve formě pikolinátu max. 250 µg/; nejlepší forma: tzv. glukózotoleranční faktor (GTF)

Protože farmaceutický průmysl se nikdy nezastaví před ničím (čti před zisky), dnes jsem jako téma zvolila srovnání chromu v potravinách a potravinových doplňcích. U žádného prvku jsem nenašla tolik rozporuplných údajů, jako u chromu, hlavně, co se týče obsahu chromu v potravinách. Vzhledem k nízkým koncentracím chromu v potravinách a problémům s jeho detekcí, lze totiž přívod potravou stanovit jen obtížně.

pondělí 11. července 2016

Vápník: Skořápky místo tablet, 2. část

Pokud nechcete podporovat falešný úsměv lékárnice, která se vám snaží podstrčit tablety s vápníkem, čtěte dál. Skořápky jsou lepší! Jedna vaječná skořápka totiž obsahuje 2,07 g vápníku a polovina skořápky tedy zajišťuje celodenní dávku vápníku pro dospělého! Nadto mají skořápky i lepší využitelnost v organismu, než cokoliv jiného! O sardinkách (s kostmi!) je zmínka v první části.



neděle 10. července 2016

Obsah vápníku v potravinách a rostlinné zdroje: tabulka, 1. část

Vápník/calcium (Ca): 1000 mg, tj. 1 g denně; (DDD v ČR: 800 mg); /max. DD 2,5 g/; nejlépe ve formě uhličitanu vápenatého ze skořápek.

Abyste mohli nasadit pravý a ne falešný úsměv, potřebujete zuby. A zuby kromě kostí potřebují dostatek vápníku, o kterém dnes bude řeč. Sestavila jsem pro vás tabulku, kde jsou potraviny obsahující vápník. Mějte však na paměti, že kromě obsahu vápníku hraje důležitou roli i skutečná využitelnost vápníku v organismu (biologická dostupnost). Pokud má tedy potravina vysoký obsah vápníku, zato nízkou míru zužitkování, vysoká čísla v tabulce nebudou takovým hitem.


neděle 3. července 2016

Jak blokovat reklamu v Google Chrome: uBlock Origin versus Adblock Plus

Kdo se otravovat s vlezlou reklamou, která svou hlasitostí někdy člověka i vyděsí (nehledě na to, co to sežere kreditu, pokud má člověk datové limity), nechť zbystří. Následuje totiž návod na blokování reklamy pro Google Chrome nebo pro Mozilla Firefox. K vyhledání uBlock Origin mě vlastně inspirovala Eleanor (http://houseofgoldenflower.blog.cz/), která si posteskla, že Adbblock Plus není pro Google Chrome. Mně osobně na Firefoxu vyhovuje spíše Adblock Plus, viz můj starší článek: Jak blokovat reklamu na vašem počítači. 

 

Stažení (download) uBlock Origin:


Pro Internet Explorer je Adblock Plus, protože uBLock Origin jsem nenašla (pokud se mýlím, napište mi to, prosím, v komentářích a já to tu opravím).


Postup instalace vidíte na obrázcích, ale je to vlastně tak snadné a intuitivní, že vlastně ani nejsou třeba:

http://1.1.1.4/bmi/nd06.jxs.cz/682/829/a878321fd2_103124020_o2.jpg

sobota 2. července 2016

Co na Blog.cz nefunguje: Jak odstranit problémy

Aktualizace 26.08.2018
Nefunguje vám na Blog.cz to či ono? Máte chuť to na Blog.cz zabalit? Možná v tomto článku najdete odpověď na vaše problémy!

.

Vypadávají vám na Blog.cz položky Menu a nevíte, co s tím? Počet položek v Menu není omezen, jak se mnozí domnívají!

Vždycky, když jsem jednu položku přidala, druhá vypadla z kola ven. Všechny položky Menu na Blog.cz najednou prostě nešly uložit, maximálně myslím 4 najednou. Nebo jste mohli uložit všechny položky (se ztrátou Galerie) - a nic mezi tím. Také záviselo na pořadí položek. Kýžený počet a pořadí položek se nějak dal "narafičit", ale až tak zhruba po 2 hodinách neustálých pokusů.

Jak na to, abyste měli v Menu libovolný počet položek v libovolném pořadí IHNED? Odstraňte zaškrtnutí u položky Propagace blogu v nastavení! Po úpravách si "fajfku" zas můžete vrátit zpět! Škoda, že tenhle fígl Blog.cz začínajícím blogerům neporadí (já se ho dozvěděla z internetu). Ušetřilo by to hodně nervů a času.