Mnoho starších článků najdete na mém původním blogu doktorka-se-srdcem.blog.cz, postupně je sem ale přesouvám. Všem se vám omlouvám za případně vzniklé potíže.

středa 12. července 2017

Babočka admirál (Vanessa atalanta) a jeho přátelé aneb Hádanka

A je tu slibovaný další díl. Polovinu jsem nafotila společně se „šachistkou“, okáčem bojínkovým na ruce: přece bych takového miláčka neshodila kvůli jeho kamarádům! A také dnes přijde na řadu úplně maličkatá hádanka!

Na závěr jsem zařadila tři fotografie babočky admirála z téhož dne, v již ne zcela příznivém světle. Podle mě ho nejspíše srazilo auto, protože zpočátku se tak trochu klonil k jedné straně. Na konci ozdravného pobytu na mé ruce sice ještě nelétal, ale seděl už aspoň rovně. S admirálem jsem byla jen něco přes čtvrt hodinky, protože jsem se vracela domů, ale věřím, že tento krasavec srážku s pojízdnou plechovou krabicí přežil ve zdraví. Byl zřejmě jen otřesený. V neděli jsem tedy měla na ruce jak okáče bojínkového tak babočku admirála. Prostě motýlí zázrak. 😊

Šidélko páskované - Coenagrion puella - šidielko obyčajné - azure damselfly - Hufeisen-Azurjungfer  - Стрелка-девушка - libélula azure - Agrion jouvencelle - damigella azzurra
Šidélko páskované (Coenagrion puella), které jsem fotila s okáčem na ruce.

Saranče obecná? - Chorthippus parallelus? - koník dlhotykadlový? - meadow grasshopper? - gemeiner Grashüpfer ? - Конек короткокрылый? - Saltamontes de los prados? - Criquet des pâtures? - Scarica Cavalletta di Prato?
To, čemu říkáme luční koník, je dost často saranče (tykadla kratší, než tělo, trochu jiný tvar hlavy, očí aj.). Zde se na vás dívá pravděpodobně saranče obecná (Chorthippus parallelus). I koníky jsem fotila s okáčem na ruce (nic nenamítal).

Saranče obecná? - Chorthippus parallelus? - koník dlhotykadlový? - meadow grasshopper? - gemeiner Grashüpfer ? - Конек короткокрылый? - Saltamontes de los prados? - Criquet des pâtures? - Scarica Cavalletta di Prato?
No a tady je ta slibovaná hádanka! Najdi koníka! Jen dodám, že jde opět o saranči.
 Řešení hádanky se zobrazí po kliknutí na tento odkaz.


Babočka admirál - Vanessa atalanta - babôčka admirálska - red admiral / red admirable - Admiral - Адмирал - vanesa / almirante rojo - Vulcain - Atalanta / Vulcano
Chlupatý klenot u silnice, babočka admirál (Vanessa atalanta).

Babočka admirál - Vanessa atalanta - babôčka admirálska - red admiral / red admirable - Admiral - Адмирал - vanesa / almirante rojo - Vulcain - Atalanta / Vulcano
Admirála na ruce s rozevřenými křídly se mi vyfotografovat nepodařilo, protože když tak učinil, nebyla jsem v tom vedru dostatečně hbitá. Inu, mobil v jediné upocené ruce klouže, jak již rodivší samice od prasete.

Babočka admirál - Vanessa atalanta - babôčka admirálska - red admiral / red admirable - Admiral - Адмирал - vanesa / almirante rojo - Vulcain - Atalanta / Vulcano
S admirálem jsem se posléze rozloučila a popřála mu úspěšné proplachtění životem.

Přeji vám krásný večer a uvidíme, co Do(kto)rka uloví příště. 😊

22 komentářů:

  1. Na mě si nepřijde, moc dobře vidím ta jeho kukadla. I když se maskuje, objímajíc stéblo trávy, černé oči ho prozradily:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mu příště řeknu, aby zavřel oči! 😉

      Vymazat
  2. To musel být krásný ozdravný pobyt pro motýlka!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Neplecho na plechu (velice vtipný název, který okamžitě zaujme i jednou napsaný 😉),

      nevím, prosila jsem ho, ať mi pošle nějaký dobrý hodnocení mého sanatoria (nalákalo by to další motýly) - a zatím nic. Možná to ještě přiletí leteckou poštou. 😉

      Mimochodem, zajímalo by mě, s kým jsem měla tu čest: zda s plechem nebo plechovkou, když jste 2 (prosím, nebrat nějak hanlivě, nýbrž jako pokus o vtip). Tipuju ženský rod. 😊

      Vymazat
  3. Tím přechodníkem jsi však z něj udělala koníkovou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, TlusŤjochu,

      poraď prosím víc, u koníka přechodník nemám, tak nevím, jak jsi to přesně myslel (ten jediný přechodník u sw*ně klouzavý mi připadá správně, ale nejsem na ně tedy expert!) - nerada bych udělala z koníka kobylku nebo dokonce nějakou koninu! 😀

      Vymazat
    2. To mělo být na komentář Henriety:
      I když se maskuje, objímajíc stéblo trávy,

      Vymazat
    3. Tak vidíš, jak jsem sebestředná... 😀

      Vymazat
    4. Koniny tady asi dělám já:-)

      Vymazat
    5. 😀 Prosím tě! Víš, kolikrát já jsem už popletla přechodníků? Mám je ráda - ale pořád je spolehlivě neovládám! Kravit a dělat občas koniny je URČITĚ zdravé (a jestli ne, tak o tom nechci NIC vědět). 😀

      Vymazat
  4. Mám bezobratlé moc ráda, často pozornosti lidí unikají, protože jsou nenápadní. Pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Cecílie,
      máš naprostou pravdu. Já jsem až teď zjistila, že není koník, jako koník. To, co mě doma učili jako kobylku, je vlatně saranče. 😊

      Z toho šidélka jsem měla ohromnou radost, myslela jsem, že tyhle "živáčky" nikdy mobilem nezachytím - na všechny tyhle fotky musí být makro - a to značí ca. 10 cm vzdálenost. Ne každý obyvatel hmyzí říše je tak odvážný. 😊

      Vymazat
  5. Pod vlivem tvých článků o hmyzáčcích jsem dnes vyrazila s foťákem. Do objektivu jsem ale dostala jen stoh krásné slámy, ten mi neutekl ani neodletěl. Pár koníků jsem viděla, ale kampak na ně! Jsou jako rakety. Ale ať - teď už je líp vnímám, když ty je tak šikovně fotíš a ještě se o nich něco zajímavýho dozvím ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty dovedeš skvěle pobavit, Kittísku! 😀 Nevzdávej to, vždycky nejsou žně.
      Dneska jsem ulovila takovýho zvláštního motýlka, co není v atlase a vypadá spíš jak hmyzák s tygrovanýma křídlama - a znova babočku bílé C. Akorát že tenhle motýl (na rozdíl od těch ostatních zas pro změnu exhibuje s rozevřenými křídly pořád - a já bych tak ráda vyfotila to jeho "céčko" z rubu! 😊

      Vymazat
  6. Ha, hned jsem ji našla, saranči! Snažila se být nenápadná, ale co to oko, co to tykadlo!
    Hehe, jakže klouže mobil? :-D
    Milá motýlí vílo, krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Meduňko,
      mobil prostě klouže pro prasečím způsobu. 😉
      Dneska jsem chtěla opravdovou kobylku, ale nakonec v tomto ohledu nemám nic. Zato tam přišel starý pán a chtěl mi pomoct hledat ztracenou věc (jak si myslel). 😀 To bylo milé a rozhodně lepší, než když si někteří očividně myslí, že poloha na bobku znamená bobky dělat! 😀

      Vymazat
  7. Ááááááááááááááááááá, tak už vím, co je ta potvora létající zač :-) dost ji vidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad neříkáš panu admirálovi potvora?! 😮 😀

      Vymazat
  8. U admirála bych spíš než auto čekal, že ho srazil nějaký křižník :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznej se! Dneska jsi se přežral vtipný kaše! 😀 😀 😀

      Vymazat
  9. Končí dovolená ve Slovenském ráji, přežil jsem, to mě dobře naladilo.

    OdpovědětVymazat

Vážení uživatelé anonymního účtu, není kapka jako kapka. Jestli nechcete být ZAMĚNĚNI s jinými anonymními uživateli, uveďte prosím nějakou přezdívku. Jinak mi vaše kapky splynou v jedno nekonečné moře. 😉

Použijte prosím pole NÁZEV/ADRESA URL - a napište tam pouze svou PŘEZDÍVKU, pokud blog nemáte.

Pokud jste někdy nuceni klikat na obrázky (zejména zahraniční čtenáři), moc se vám za to omlouvám. V nastavení mám nastaveno vše správně... Jestliže KOMENTÁŘ NEJDE VŮBEC VLOŽIT, možná by mohla pomoci ZMĚNA INTERNETOVÉHO PROHLÍŽEČE.

DĚKUJI ZA VAŠI TRPĚLIVOST S VKLÁDÁNÍM KOMENTÁŘŮ. 😊