Mnoho starších článků najdete na mém původním blogu doktorka-se-srdcem.blog.cz, postupně je sem ale přesouvám. Všem se vám omlouvám za případně vzniklé potíže.

pondělí 1. května 2017

Babočka osiková (Nymphalis antiopa) aneb Černý anděl a švédská trojka

Ačkoliv nejsem chlap, chtěla jsem doplnit svou sbírku motýlů. A babočka osiková si konečně dala říct a přilétla na schůzku! Až teprve dnes jsem si při jejím focení uvědomila, že vlastně není tak tmavá, až do černa, jak se zdá na některých fotkách v atlasech: má na svých křídlech spíše barvy pavího oka! Stejně jako jiní motýli, také si ze mě utahovala a pokusila se mi v průběhu dvou hodin asi 4 krát kratičce přistát se svým dvouplošníkem na mé hlavě a svými křídly mě vždy jemně polechtala ve vlasech. Zkoušela to i na ruce - jednou už jsem si říkala, že třeba vyjde i fotka (mobil jsem měla v druhé ruce), ale rozmyslela si to, roztáhla křídla a po mezipřistání pokračovala v letu.

Čím ty motýly přitahuju?? Kromě mé NEODOLATELNOSTI mě napadl i lak na vlasy, ale vzhledem k tomu, že to nejsou jen moje vlasy, první varianta bude asi správně. Jsem jednička (bohužel jen pro motýly)! 😉

A proč v názvu ta "švédská trojka"? O pozdvižení se postarala babočka paví oko. Babočky osikové tam byly chvílemi dvě - a ve vzduchu tančily nádherný tanec zamilovaných. Když ale bylo v dohledu paví oko, neváhalo a rozdalo si to s nimi taky! A to hned několikrát po sobě (má výdrž 😉)! Možná je to v etologii popsáno a nějaký entomolog by to zvláštní chování dovedl vysvětlit, mě to každopádně překvapilo!

A po tomto krátkém zamyšlení, se už můžete věnovat obrázkům. 😊

12 komentářů:

  1. Škoda, že se pokusy o přistání nepovedly, mohlo přibýt selfíčko s motýlem :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Čerfe,
      není všem dnům konec. 😉 Taky se ale učím, jak je nevyplašit - když se pohybuju velice pomalu, tak si na displeji v klidu zkontroluji, jak se snímek povedl, motýl sedí, jak přibitý - a já mohu pokračovat ve focení. Nakonec asi ani to lízátko pro motýly potřebovat nebudu. 😊
      Ale kdo pak vypije to koupené pivo? 😯

      Vymazat
  2. Opět si nám ty motýly jakoby samo sebou krásně naservírovala.
    Musí to být nějaké kouzlo osobnosti(na lak na vlasy bych nevsázela), které je přinutí Ti takhle poslušně zapózovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Henrietko,
      ona osikovka tedy pózovala - ale mezitím asi stokrát odletěla - vyloženě z toho měla požitek, jak mě honí - většinou si sedla jen o kousek dál. 😀
      A teď bych potřebovala obyčejnou babočku kopřivovou (mám ji sice, ale chtěla bych ji sólo a pořádně) - ale ta je tu hodně nedostatková. Vlastně tu spíš vidím pořád jen paví oko. A jak odkvetl devětsil, tak se motýli odstěhovali - a adresu mi nenechali...

      Vymazat
  3. Jsi zanícený fotograf, čumákem v bahně, ale pro fotku cokoliv.
    Až tohle všechno jednou nafotíš fotoaparátem, tvé štěstí exploduje.
    Motýli jsou nádherná inspirace pro fotografii, na zahradě jsem si nasadila motýlí keř a jen sedím a dívám se na přistávací plochu. Nemá smysl ani tasit foťak, byla by to škoda, ztratilo by to kouzlo okamžiku.
    Dí, krásné dny s pivem nebo bez piva, motýli milují banány...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá SimiBel,
      to se píše o těch banánech - a taky o zrajících sýrech - ale ani na banán ani na hermelín nereagovali! To bylo totiž to první, co jsem vyzkoušela. A nic! Lítali kolem - a těžký nezájem.

      Já nevím, s mobilem si užívám i to focení - nutí mě to být u motýla na vzdálenost zhruba 10 cm - a tím, že je to mobil, tak koukám trochu na vzdálenost, kterou makra ostřím - a hlavně na motýlky. 😊

      Vymazat
  4. Rozdali si to, ale ve vší slušnosti, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo ví, Miloši, dosáhnout vrcholů (bez křídel) není jen tak. 😉

      Vymazat
  5. Krásná babočka, Dori, takže tys nepoužila pivo na přilákání... a mě tak napadá, že možná... jak používám pivo na vlasy po umytí místo tužidla... mohla bych mít, teoreticky, hlavu plnou motýlů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Meduňko moje milá,
      zas se ti chcechtám. 😀 Inu, někdo má i jen po pivu v hlavě a jiný ho holt má na hlavě. 😉 😀

      Vymazat
  6. Krááásný kousek! A moc pěkné fotečky :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Jitulko (teď jsem z tebe málem udělala Titulku! 😀).
      Byl to fešák, ale jako někteří muži, trochu přelétavý. 😉

      Vymazat

Vážení uživatelé anonymního účtu, není kapka jako kapka. Jestli nechcete být ZAMĚNĚNI s jinými anonymními uživateli, uveďte prosím nějakou přezdívku. Jinak mi vaše kapky splynou v jedno nekonečné moře. 😉

Použijte prosím pole NÁZEV/ADRESA URL - a napište tam pouze svou PŘEZDÍVKU, pokud blog nemáte.

Pokud jste někdy nuceni klikat na obrázky (zejména zahraniční čtenáři), moc se vám za to omlouvám. V nastavení mám nastaveno vše správně... Jestliže KOMENTÁŘ NEJDE VŮBEC VLOŽIT, vyčkejte. Na Blogspot je to zřídka a vždy jen přechodná (a krátkodobá) záležitost.

DĚKUJI ZA VAŠI TRPĚLIVOST S VKLÁDÁNÍM KOMENTÁŘŮ. 😊